Acelle Yaylası Çocuk Kampı - 10 Ağustos 2013

Akyazı ilçesinin 25 km güneyinde olan acelle yaylasına kampa gitmek uzun süredir aklımdaydı. Yerleşimin fazla olması ve yaylacılar sebebiyle farklı yaşam seçimlerine ziyaretçi olabilirdik. Yaylanın tam ortasından geçen dere bir toprak yığını ile engellenmiş ve yaylanın tam ortasında büyük bir gölet oluşmuş. Tabii baraj sonrası derenin bir yatağı bayağı kurumuş. Ama su işte bu hafif hafif sızıyor ve umarım aşağı tarafta kalan canlı yaşamını olumsuz etkilemez.

Neyse Beldibi camiisi çay bahçesinde buluşup söylediğimiz saatte yaylaya tırmanışa geçtik. Sanırım 45 dk içinde yaylaya varmıştık. Yolda acayip büyük böğürtlenler yedik. Ama yol üstü olunca pek duramadık.

Yaylada yerimizi seçtik ve ilk iş çadırlarımızı kurduk. Çadırları bir ağaç altına kurabilecek bir fırsat yoktu pek. Çünkü ağaç olan yerler fazla eğimli. Düzlük ve göle yakın yerler ise pek açıktaydı. Ama esinti vardı ve güneşe dayanabildik. Dayanamayanlar kendini yasak tabelalı göle suya attılar.

Öğlenden sonra ki yürüyüşümüz 7.5 km olabildi. Seçtiğimiz rota sürekli olarak yoğun maki bitkileri ile kapatıldığından daha fazla yürüyemedik.

Peynir ve yoğurt sormak için bir ineği takip edip sahibini bulduk. Ama süt dışında tüm ürünler bayram sebebi ile tükenmişti.

Yorgun bedenleri yine gölde serinlettikten sonra havanın soğuması ile akşamın biraz çiğli ve sert geçeceğinin işaretini aldık. Akşam yemeği hazırlıkları zararlı yiyecekleri karıncaların seçmediğini gözlemlediğimiz bir akşam deneyi, ateş ocağı denemesi ve akşam ateşi ile yıldız yağmuruna hazırlanmıştık artık.

Cumartesi gecesi perseid meteor yağmuru kuşağına girdiğimizden dolayı büyük bir astroid'in kalıntılarının oluşturduğu kuşak sebebi ile saatte 40-50 tane yıldız kayması denilen hadise yaşadık.

İlk defa bir kampta saat 11 de ateş başında 3 kişi kalmıştık. Sonradan yürüyüşün ve güneşin  herkesi çok yorduğunu yorumladık.

Ertesi gün dönüş kaygıları sabahtan itibaren kampı sarmıştı. Ben saat 15:00 te otobana girdim ve sorunsuz olarak eve  döndüm.

Başka bir kampta görüşmek üzere